Zadání listin

 

Zpět   

  Print 

 

Listiny jsou základní dokumenty, jejichž obsah opravňuje k zápisu v nich uvedených skutečností do katastru nemovitostí. Jde například o kupní smlouvu, darovací smlouvu, zástavní smlouvu, smlouvu o zřízení věcného břemene a jiné.

Pro zadání listin je k dispozici následující tabulka:

 

 

Při přidávání nové listiny do tabulky je nutné nejprve vybrat typ listiny výběrem z rozbalovacího seznamu ve sloupečku "Listina". V tomto seznamu jsou uvedeny nejčastěji používané dokumenty. Pokud chcete do tabulky zadat listinu, jejíž typ v seznamu nevidíte, nebo listinu obsahující více smluvních typů (např. smlouva darovací a smlouva o zřízení věcného břemene), máte dvě možnosti:

1.Vyberte položku "Jiná listina". Do sloupečku "Upřesnění typu listiny", který je jinak nepovinný,  pak musíte doplnit o jakou listinu jde, aby ji bylo možné při zpracovávání návrhu na katastru identifikovat.

2.Vyberte typ listiny, který je pro danou listinu nejvýstižnější a v "Upřesnění typu listiny" uveďte další informace, které listinu doplňují a nejsou zřejmé z vybraného typu.

 

Sloupeček "Označená datem" není povinný, ale je vhodné do něj napsat datum, které je uvedeno na listině. Může to být například datum uzavření smlouvy (tj. datum podpisu posledního účastníka) apod. Tato informace může sloužit k identifikaci listiny, která je k návrhu přiložena, pokud je jich více. Do sloupečků "Právní moc" a "Vyhotovitel" můžete vyplnit datum právní moci listiny a jejího zhotovitele, tato pole nejsou povinná. Pokud je vyplněno "Označená datem" i datum právní moci, pak se při ukládání údajů o listině kontroluje, zda datum právní moci následuje až po datu uvedeném ve sloupci "Označená datem", případně data mohou být stejná.

Sloupeček "Číslo jednací" je nepovinný a můžete si do něj poznamenat číslo jednací zadávané listiny.

 

Seznam listin, který je vyplněn, může vypadat například takto:

 

 

Pokud zvažujete online podání, musíte k listině přidat i PDF dokument, a to pomocí ikonky  ve sloupci "PDF dokument". Kliknutím na ikonku otevřete dialog pro výběr souboru ze složek na Vašem počítači, nebo můžete příslušný soubor do dialogu přetáhnout myší. Jestliže budete návrh na vklad podávat v listinné podobě (přinesete jej na katastrální pracoviště), nebo jej budete posílat e-mailem nebo datovou schránkou, nebere se na přidání PDF dokumentu v aplikaci ohled. Listinu musíte přinést na KP, nebo ji přiložit k e-mailu, případně datové zprávě.

Poté, co vyplníte údaje na řádku, můžete je buď rovnou uložit kliknutím na ikonu , pak budete mít možnost zadat další listinu, nebo můžete přejít na zadávání libovolných dalších údajů na stránce. Právě zadané údaje o listině se neztratí, budou uloženy při přechodu na další kroky. Na dalším obrázku je podoba tabulky po uložení pomocí ikonky .

 

 

Ve sloupci "PDF dokument" je ikonka pro stažení Vámi uloženého souboru. Pokud řádek otevřete v editačním módu pomocí ikonky , můžete přidaný PDF dokument smazat a nahradit novým.

 

K čemu použít ikonky ve sloupečku "Akce"